St.Jordi 2011


Edició de l’entrada: 28/04/2011

Hola a tothom!! Amb cinc dies de retard però... St.Jordi ha arribat! I amb ell... els llibres! Yuju!! Aquest any ha estat fructífer; crec que mai havia tingut tal quantitat de llibres per aquestes dates. És a dir, tenir-ne, en tinc, però a l'estanteria, i tots llegits, com a mínim, dos cops. El que de debò volia dir es que, per primera vegada en anys, els llibres fan cua! Els tinc acumulats a la tauleta, esperant el seu tron.

Per començar, una setmana abans de St.Jordi, i aprofitant que m'havia de fer el carnet de sòcia de l'FNAC, em vaig comprar... no, comprar no, REGALAR quatre llibres, ejem:

1. El Castillo en el Aire (continuació de "El Castillo Ambulante") de Diana Wynne Jones.
2. La Casa de los Mil Pasillos (continuació de "El Castillo en el Aire") de Diana Wynne Jones.
3. Soy un gato de Sōseki Natsume.
4. El Fin del Mundo y un despiadado País de las Maravillas de Murakami Haruki.

De moment, a dia 28, en porto 2'5 de 4... el de "Soy un gato" és llarg i s'ha de llegir en calma (per cert, boníssim i molt divertit, el gat protagonista té cada sortida als problemes que li planteja la vida que n'hi ha per morir-se del riure XD). Però, com deia més amunt, en tinc més en stand-by, encara que no molts més... com a mínim, no de propietat. M'explico: el meu pare va veure un llibre-guia que li va semblar "atractiu" (per dir-ho d'alguna manera)... sincerament, vaig arribar a pensar que no m'agradaria gens però, un cop el vaig tenir a les mans... A veure, és una guia de Barcelona, amb totes les estàtues i monuments de la ciutat on hi ha representats dracs. No és una lectura apassionant, més aviat és una mica "Lonely Planet"; encara no me l'he mirat bé... però algun dia marxaré de ruta per Barcelona a buscar dracs!¡ a veure si trobo el príncep!! jajajaja... no, no, amb els dracs en tinc prou.

5. Drakcelona de Josep Martínez.

Després està un dels llibres "made in Pendergast". Un dels de la saga, vull dir. Crec que és el segon que van escriure els autors de totes les aventures del meu agent de l'FBI preferit ^^. A veure, no és un llibre de St.Jordi en tota regla, de fet, el va comprar la meva mare perquè si. Però està a la pila. L'haig de llegir si o si.

6. El Relicario de Preston i Child.

El següent el vaig descobrir per casualitat en una de les ressenyes de "elPeriódico", com ve sent habitual cada any. Fullejant les pàgines de l'especial "llibres" que s'edita cada any per St.Jordi, vaig topar-me, en la secció juvenil (com sempre, de fet, no se ni tan sols perquè intento buscar a una altra secció, però vaja...), amb un llibre que tenia bona pinta; ja sabeu: bruixes, mags, éssers màgicament estranys i coses per l'estil. Em va agradar la ressenya, vés. I per això, me'l vaig demanar. I, per això, el tinc amb mi ara, aquí al costat.

7. El Descobriment de les Bruixes de Deborah Harkness.

Peeeeeerò no tot acaba aquí, no! A l'Agost ha de sortir la segona part d'un llibre en anglès que em va portar el Pare Noel. Evidentment, me'l penso comprar. Per tant, i amb aquest, ja en compto 8.

8. All you desire de Kirsten Miller.

A més a més, a aquesta llista s'hi ha de sumar els llibres que la Kireko tingui a bé deixar-me. Com també la tercera part d'una saga sobre mags i bruixes realment peculiar (imagineu si és peculiar que, el protagonista masculí, em recorda a un amic que, en el fons, no s'hi assembla en res... la meva imaginació és molt, moooooooooolt creativa, li agrada anar per lliure XD).

9. Beautiful Chaos per Kami Garcia i Margaret Stohl.

Mmmh, per cert Kireko, la primera i segona part que precedeixen a "Beautiful Chaos", ja les tens en castellà a l'FNAC. Són "Hermosas Criaturas" i "Hermosa Oscuridad". Com et vaig dir que t'agradarien... i ara les tens en castellà, dooooooooncs... tu mateixa ^^.


Què més? què més?... Ah, si, quasi me n'oblido... M'HAN ACCEPTAT AL MÀSTER DE PALEONTOLOGIA DE LA UAB!!! Siiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!¡ Estic tan emocionada... i tinc tantíssimes ganes de començar ja! A més, els mòduls que hi ha tenen una pinta... n'haig de triar tres de 7 optatius. Espero i desitjo que els tres que vull fer s'ofereixen aquest any... perquè encara no ho sé! La informació que hi ha a la web del màster és del curs passat. Estic esperant a veure si la canvien. De moment, les assignatures a triar són aquestes:

- Evolució humana i Primatologia.
- Paleobiologia de Vertebrats i Humana.
- Fòssils i temps geològic.
- Fòssils i Reconstrucció paleoambiental.
- Biosedimentació.
- Caracterització de reservoris sedimentaris.
- Patrimoni paleontològic.

Per el què he pogut llegir a la descripció de les assignatures, els mòduls que més em poden interessar són els tres primers. El primer i el segon per motius lògics, són els més propers a mi i a la meva formació, per tant, té sentit triar-los. Després vaig estar dubtant entre el tercer i el quart... però quan ho vaig pensar bé... el tercer té més possibilitats i s’apropa més a allò que he estudiat; també s’hi tracta l’evolució de les espècies i tal. De fet, crec que s’apropa més a la idea que tenia sobre el què tractaríem a l’assignatura d’Evolució que no pas el que vam fer realment. Coses de la vida: insisteix en posar-te pedres al camí... però no hi ha pedra prou gran que m’aturi a mi, mwahahahahaha!
 I bé, què us sembla? Em veieu traient ossos del terra o què? Perquè jo si... i des de fa mooooooooooolts anys de fet. Ara, la cosa em fa una mica de por... que veig venir molta feina i moltes hores mirant-me pedres tant o més velles que la Terra mateixa... XD, quines coses té el destí, eh?
En fi, només com a curiositat, aquesta entrada ha estat redactada al Word perquè, mentre escrivia, ha començat a diluviar, literalment. I la meva germana ha apagat el router, cosa que m’ha impedit guardar l’entrada al servidor.

Una altra coseta, petita, insignificant: heu de veure “Ao no Exorcist”. Només he vist el primer capítol... però ja m’ha enganxat! De moment, em sembla genial. Ara, s’ha de dir que l’argument, molt treballat, no està. Vull dir; el protagonista és un “humà” fill de Satanàs... una mica recorrent, no? Doncs si, però el dibuix està bé i el personatge enganxa... tot i que em recorda una mica a en Luffy... ¬__¬... a veure com segueix la cosa. I un altre anime que recomano (perquè el manga és INCRÍBLEMENT genial) és “Deadman Wonderland”. Sense paraules! El manga me’l vaig llegir en dos dies (no està acabat encara), el vaig devorar! M’era impossible aixecar el cul de la cadira i deixar-lo a mitges, simplement, no podia. I amb l’anime em passarà el mateix. Pel moment, els dos primers capítols m’han deixat clavada a la cadira tot i saber què passaria. De debò, són dos anime TOTALMENT recomanables. La versió que segueixo (i seguiré) és la de Backbeard. Teniu la direcció d’aquest fansub a l’apartat “Manga i Anime a la web”... però, per si les mosques:

Deadman Wonderland (post oficial): http://www.backbeard.es/index.php?topic=1871.0
Ao no Exorcist (post oficial): http://www.backbeard.es/index.php?topic=1758.0

Apa, doncs ara si, res més per avui (encara que publicaré demà... però vaja ^^U). Ens veurem aviat per aquí, que el tema “màster” encara donarà de si per uns dies. Apa, sigueu bons i recordeu... qui més crida, més afònic queda!! Ah, i... SOU TOTS MOLT MACOS!! Adéu!
Ja ens llegirem!!! Ciao!!!

 Ao no Exorcist

 Deadman Wonderland

Comentaris

El Tuberclefòssil més visitat

Aires de rereguarda